Fælles sogneaften – Livet er et mirakel @ Viskinge-Aunsø Sognegård
Apr 12 @ 19:00

a og a1

Hvordan blev alting til, og hvor længe kan universet eksistere? Hvad er meningen med livet? Hvordan ser ingenting ud – og hvad betyder det, at noget er uendeligt? Hvad vil det sige at være menneske?

Kan videnskaben give et godt bud på alt det? Kan troen?

Blandt andet disse spg. vil Anja C. Andersen, som er astrofysiker på Niels Bohr Instituttet og Anna Mejlhede, der er sognepræst ved Holmens Kirke, komme ind på denne aften.

Anna Mejlhede og Anja C. Andersen vil forsøge at vise ­og afgrænse ­troens og videnskabens muligheder for at komme os i møde dér, hvor alle mennesker til alle tider har grublet sig igennem nogle af livets mest presserende og påtrængende spørgsmål.

Højmesse med gæsteprædikant @ Bregninge Kirke
Apr 15 @ 19:00

Denne aften er det sognepræst ved Domkirken i København Steffen Andreasen der prædiker. Efter gudstjenesten vil der være kaffe og Steffen vil fortælle om morgenandagterne, der mandag til fredag bliver afholdt i Domkirken kl. 8.00 og som også sendes i radioen.

Steffen

Forårskoncert @ Alleshave Kirke
May 5 @ 15:00 – 16:00
Mon
2 pinsedag på Amfi Vestsjælland
May 21 @ 9:00 – 12:00

Tænd ild!

2. pinsedag er ilden tema for årets fællesgudstjeneste i Kalundborg provsti. Fordi Gud brænder for os og fordi et af Helligåndens billeder er de tunger af ild disciplene fik pinsedag – da de gav Guds Ord videre på alverdens sprog.

Så tænd ild! Sæt sind i brænd! Brænd for Gud og for næsten! Ja mulighederne for retningerne dagen kan gå i er mange, men først og sidst er ilden billedet på pinsens budskab – som alle de deltagende kirker vil være med til at formidle.

Kl. 9 pilgrimsvandring i naturen omkring Amfi

Kl. 11 gudstjeneste med ”ild i”

Familiegudstjeneste i Præstegården @ Føllenslev præstegård
May 27 @ 10:30

Familiegudstjeneste i Præstegården – B&U-koret under ledelse af Heidi Montan, og Snertinge FDF medvirker.

Efter gudstjenesten er der frokost og grillpølser i haven.

Maud & Langkilde – koncert @ Særslev Kirke
Jun 28 @ 19:00

Kirkekoncert med duoen Maud Kofod på saxofon, klaver og sang og Robert Langkilde på akustisk- og elguitar. Der venter os et varieret program med sange, salmer, egne kompositioner og kendte danske sange samt medrivende gospel.

Maud-Langkilde

Kirkernes nye bryllupstæppe @ Bregninge Kirke
Jul 22 @ 10:30 – 12:00

Ved kirkekaffen vil det være muligt at betragte, beundre og høre mere om kirkernes nye bryllupstæppe.

En aften med højskolesangbogen @ Alleshave Kirke

Årets sommerkoncert bliver en aften i selskab med Højskolesangbogen. Vi skal først og fremmest synge sammen men der vil også være salmer som vi skal lytte til når vores egen korleder Heidi Montan fortæller om og synger for os nogle af hendes yndlingssalmer.

Gudstjeneste – udflugt – Nekselø @ Nekselø Kirke
Aug 12 all-day

kl. 11.15 – gudstjeneste – spisning af madpakker/madkurv – fortællinger fra Nekselø – en lille vandring (hvis man kan) gennem øens smukke natur – kaffe og kage. Færge fra Havnsø afgår kl. 9.45 – færge retur kl. 16.10 og 17.00. Husk madpakke og pladsbestilling på færgen:Tlf.: 59 59 00 18.

gudstj. Nekselø

Yderligere information: hego@km.dk eller 5926 8104

Gudstjeneste på Vesterlyng

Årets gudstjeneste på Vesterlyng.

Sted: Bakken lige efter Eskebjerg leddet.

Medvirkende: præster og musikere fra “Gl. Bjergsted”

Tema: “Du skal værne det, der gror”